-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:767 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

اگر اسلام ديني قابل اجراست، چرا اجراء نشد و نتوانست بر مردم حكومت كند؟
معناي اينكه تعاليم اسلام در تمام جهان قابل اجراست، اين است كه اگر انسانها تعاليم آن را به كار بندند و به دستورات آن عمل كنند، با اجراي اين قوانين حيات بخش و زندگي ساز مدينه ي فاضله وجود خواهد آمد. در تعليمات دين براي اداره ي تمامي شؤون زندگي هيچ گونه نقصي وجود ندارد. اين سخن به اين معنانيست كه اگر در مردم پذيرش نباشد، اسلام به طور ناخودآگاه جاي خويش را در زندگي اجتماعي آنان باز مي كند. خداوند انسان را آزاد خلق كرده، تا براساس اختيار و آزادي خويش سرنوشت خود را تعيين كند. و از سوي ديگر تمامي آنچه كه انسان در تكامل بدان نياز داشته - چه در جنبه هاي فردي و چه در زمينه هاي اجتماعي - براي وي تشريع نموده است.
بر اين اساس، اگر مردم به دين و دستورات ديني پشت پا بزنند و تسليم حكومت الهي نشوند و براي تحقق آن تلاشي انجام ندهند، خداوند به قهر و زور احكام خويش را

ـ1131ـ
بر آنان تنفيذ نخواهد نمود و آنان را به حال خود كه در اثر سوء اختيار خويش براي خود پيش آورده اند، وا مي گذارد. با اين توضيح روشن شد كه اگر انسانها در مسير فطرت حركت كنند و از قوانين فطري پيروي نمايند، اسلام بهترين راه براي پاسخگويي به نيازهاي فطري است; اما اگر برخلاف مسير فطرت خويش گام بردارند، اسلام به اجبار آنان را به مسير فطري باز نخواهد گرداند.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ1132ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.